Apeluri către Primăria Brașovului

După discuțiile avute la cea de-a doua întâlnire a Asociației “Brașovul Pedalează” de la Reduta în data de 19 aprilie 2012 am ajuns la concluzia că un prim pas care trebuie făcut pentru a avea piste de biciclete în municipiul Brașov este să facem apel  la primărie pentru realizarea acestora. Am redactat două modele, unul pe care să-l tipăriți fiecare dintre dumneavoastră și să-l depuneți personal la primărie. În felul acesta, primind asfel de cereri de la cât mai mulți bicicliști sperăm că vom fi luați în seamă mai repede decât dacă numai unul dintre noi ar depune o cerere:

Domnule Primar, 

În vederea îmbunătățirii calității vieții noastre, a brașovenilor, și a menținerii titlului de „oraș verde” atribuit municipiului nostru, vă rugăm să contribuiți la încurajarea folosirii BICICLETEI ca mijloc de transport nepoluant, prin câteva acțiuni puțin costisitoare dar de mare ajutor pentru securitatea bicicliștilor:

–          Reamenajarea pistei de biciclete existentă care leagă cartierele Tractorul (intersecția b-dlui Gării cu str. 13 Decembrie) cu cartierul Astra (intersecția b-dlui Saturn cu Calea București). Această pistă necesită lucrări de refacere: revopsirea benzilor despărțitoare și a pictogramelor cu vopsea galbenă / albă, montarea sau refacerea semnelor de circulație de avertizare, completarea marcajelor în zonele în care s-au executat lucrări la sensurile giratorii, aplicarea de marcaje „trecere pentru biciclete” la intersecții.

–          Introducerea experimentală a unui marcaj pe carosabil – o bandă despărțitoare vopsită corespunzător la cca 70 cm de trotuar – pe care vor circula în mod normal autovehicule dar și bicicliștii ocazionali, din ce în ce mai numeroși. Această bandă ar avea rol de atenționare a șoferilor asupra prezenței bicicliștilor și ar putea fi realizată la început în zone în care lățimea străzii o permite cum ar fi de exemplu str. Lungă sau inelul din Centrul Civic (Zizinului, Toamnei, Griviței, 15 Noiembrie).

–          Publicarea măsurilor de încurajare a folosirii bicicletei, inițiate de Primărie, în presa locală și la posturile de radio și televiziune, cu explicarea rolului benefic al renunțării la autoturismele poluante și consumatoare de resurse, în favoarea unui mijloc de transport ieftin, sănătos și nepoluant.

Aceste măsuri vizează circulația bicicletelor ca mijloc de transport în oraș, o pistă de biciclete pe drum forestier fiind un non-sens și o risipă inutilă de fonduri la momentul actual, ciclismul de agrement fiind și acum practicat de multă lume în afara orașului fără probleme de trafic și fără cheltuieli din partea Primăriei.

Cu mulțumiri,

(nume, adresa, telefon)

(data)

Cel de-al doilea model va fi atașat unei liste de semnături pe care le vom strânge la următoarea Masă Critică dar cei care nu pot veni și vor să semneze această petiție le stăm la dispoziție pe e-mail sau la numerele te telefon publicate pe acest site pentru a stabili o întâlnire:

Apel către autorităţile locale pentru promovarea utilizării bicicletei ca mijloc de transport în Braşov

Noi, cetăţeni ai municipiului Braşov, dorind să avem un oraş cu mai puţină aglomeraţie, praf, zgomot şi gaze de eşapament, în care să îţi facă plăcere să trăieşti şi să te deplasezi, văzând că traficul auto a atins o intensitate ce afectează negativ deplasarea în oraş, activităţile economice, sociale şi culturale, ştiind că există soluţii alternative, dar văzând că multe par a fi
neînţelese sau prea mult amânate sau aplicate inadecvat şi că nu există o strategie coerentă în acest domeniu, considerând că bicicleta este o parte a soluţiei, fiind un vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod şi rapid, care ocupă puţin spaţiu, nu face zgomot, nu emite noxe şi are un efect benefic asupra sănătăţii celor care îl folosesc în mod regulat,
solicităm autorităţilor locale:
1. Realizarea unei reţele coerente de piste şi alte căi de comunicaţie specifice pentru biciclete în întregul oraş. Dar nu oricum, ci:
– de calitate adecvată (de exemplu respectând lăţimea de minim 1,50 metri pe sens, marcare şi semaforizare corespunzătoare, ridicarea maşinilor care le blochează etc.)
– care să nu ia din puţinul spaţiu ce a mai rămas pietonilor sau din spaţiile verzi (ci din cele folosite acum de maşini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.)
– care să se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai uşor sau ieftin (trebuind să se înceapă prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrală, principalele cartiere, zonele comerciale şi de agrement, marile unităţi de învăţământ şi industriale).
2. Realizarea de rastele şi alte facilităţi adecvate de parcare în siguranţă a bicicletelor (în toate zonele de interes public, precum şi în cartierele de blocuri, campusurile universitare şi alte zone unde parcarea lor în siguranţă este acum o mare problemă);
3. Asigurarea pe viitor în mod gradat a intermodalităţii de transport (posibilitatea de a lua bicicleta în / pe mijloacele de transport în comun).
4. Deschiderea pentru traficul bicicletelor în ambele sensuri pe străzile care au la ora actuală regim de sens unic şi exceptarea bicicletelor de la alte restricţii de circulaţie sau staţionare impuse pentru vehicule, cum sunt benzile rezervate pentru transportul în comun sau aleile şi
străzile pietonale.
5. Luarea altor măsuri de promovare a mersului pe bicicletă, precum şi mersului pe jos şi a transportului în comun.
6. Descurajarea utilizării autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvată a regulilor de aprovizionare şi acces pentru traficul greu, degajarea trotuarelor şi spaţiilor verzi de autovehicule şi construcţii şi redarea către cetăţeni a spaţiului public.

3 thoughts on “Apeluri către Primăria Brașovului

  1. Cred că merge depusă petiţia şi aici . Însă nu ştiu cât de serios este luată în seamă. Dacă cineva din primărie citeşte aici, poate are vreo sugestie/indicaţie/speranţă?!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*