După o discuție avută zilele trecute la RAT Brașov, azi am fost iarăși acolo să găsesc împreună cu ei o soluție pentru a transporta bicicliștii amatori de downhill în Poiana Brașov.
După cum probabil știți, conform HCL 13/25.01.2013, în Brașov este interzis accesul bicicletelor în mijloacele de transport în comun.
Bineînțeles că această hotărâre i-a afectat în primul rând pe cei care obișnuiau să urce cu bicicletele în Poiana Brașov pentru a practica downhill-ul, o disciplină a ciclismului care presupune mersul la vale prin pădure pe biciclete grele destinate acestui scop și nu urcării.
Bineînțeles că bicicliștii au acționat în consecință și multe forumuri și site-uri erau pline de nemulțumiri legate de această problemă.
Așa că săptămâna trecută am făcut o primă vizită la sediul RATBV unde am expus doleanțele bicicliștilor și am încercat să găsim o soluție care să mulțumească ambele părți. După câteva zile, viceprimarul Răzvan Popa a făcut o conferință de presă prin care a anunțat că va rezolva mai multe probleme ale cicliștilor brașoveni, printre care și aceasta.
Așa că azi, după ce m-am înscris cu succes la facultate, la licență, am făcut o nouă vizită la RAT Brașov. După ce s-au analizat mai multe posibile soluții, s-a ajuns la concluzia că singura rezolvare a transportului bicicletelor până în Poiana Brașov este un autobuz destinat exclusiv bicicliștilor.
Cel mai probabil, acest autobuz va fi un BMC mic. El nu va fi modificat în interior, în el urmând să fie transportate biciclete și proprietarii lor, în limita spațiului disponibil.
Am fost rugat să vorbesc cu cei care practică downhill-ul în Poiana Brașov și să ajungem la un numitor comun în ceea ce privește orarul de circulație al acestui autobuz.
Pentru început, el va funcționa doar sâmbătă și duminică sau doar sămbătă sau doar duminică, în funcție de cererile bicicliștilor.
Mai mult, trebuie discutată și problema biletului. Aici există două propuneri, asupra cărora vă rog să reflectați cu atenție!
1. Biciclistul plătește doar un bilet de 4,5 lei/ urcare (cât este momentan biletul spre Poiana Brașov), însă plecarea autobuzului este condiționată de un număr minim de bicicliști care trebuie să se suie; s-a vehiculat că ar trebui cam 15-20, dar nu este bătut în cuie numărul. Ideea e că RATBV merge în pierdere dacă urcă doar cu 2-3 bicicliști o singură dată.
2. Biciclistul plătește un bilet pentru el și altul pentru bicicletă, deci 9 lei în total, dar autobuzul poate urca și cu mai puțini bicicliști.
Vă rog să votați aici și aici. Votarea se încheie luni, 24 iunie 2013, la ora 9:00.
Dacă aveți sugestii sau sfaturi, vă rog să le expuneți aici printr-un comentariu. Voi decideți cum vreți să se acționeze, însă după aceea să nu vă plângeți că nu vă convine.
Dacă aveți alte idei, vă rog să le împărtășiți aici, nu pe alte forumuri sau site-uri. Nu avem timp să răscolim tot internetul în căutarea răspunsurilor voastre. Singurele chestionare valabile sunt cele postate mai sus sau cele de pe pagina noastră de Facebook, care este aceasta: https://www.facebook.com/brasovulpedaleaza
Dacă doriți să popularizați chestionarele, puteți da link către această pagină și lumea va ști ce să facă. Dați share pe Facebook, trimiteți linkul mai departe, dar votați pentru că votul vostru contează (ce clișeic sună…).
EDIT: Puteți discuta problemele astea pe unde vreți însă am rugămintea să postați aici linkurile sau concluziile la care ați ajuns.
Cred ca era mai bine sa vorbesti mai intai cu cei care se dau ca sa-ti ofere idei si informatii..sau sa mai chemi pe cineva din domeniu la conferinta. Se rezolva mai usor treaba.
De exmeplu noi cand coboram o facem de mai multe ori, nu numai o singura data iar atunci daca autobuzul se va stabili sa urce din 2 in 2 sau 3 in 3 ore gandeste-te cat va trebui sa astepte rider-ul pana la urmatoarea urcare…mai ales ca de obicei pana urca inapoi autobuzul respectiv, riderii apar de dupa ziduri. Stai linistit, riderii sunt destui si statia se va umple repede mai ales ca pentru inceput va circula numai in weekend. Eu zic sa propui in caz ca nu sunt destui rideri, autobuzul sa poata pleca si cu mai putini biciclisti, contra cost…desigur.
N-a fost conferință. A fost o discuție privată la sediul RATBV. M-au anunțat cu 30 de minute înainte și am zis că dacă tot eram în oraș să mă și duc acolo.
David, asta “Eu zic sa propui in caz ca nu sunt destui rideri, autobuzul sa poata pleca si cu mai putini biciclisti, contra cost” e cu dus si intors: daca nu-s niste reguli clare te trezesti ca intr-o zi 10 rideri sunt suficienti, in alta zi 20 sunt suficienti in functiile de toanele soferilor/controlorilor.
Ce spui tu are sens, intr-adervar, insa intr-o tara civilizata. Sa nu uitam ca sunt si biciclisti ok si not ok si controlori ok si not ok.
Sunt de parere ca ar trebui sa notam niste reguli clare si sa ne tinem de ele a.i. sa nu fie loc de intors, tocmeala sau tiganeala.
P.S. Momentan la RATBV interimatul il asigura un domn care vrea sa faca ceva. Eu zic sa profitati de faptul ca la conducere e acest domn. Dupa ce vine un nou director s-ar putea sa nu mai fiti asa norocosi.
Daca-mi amintesc bine, in week-end urcau si 14..15 biciclisti deodata… asta cand autobuzele circulau la 30 minute. As zice ca vor fi intervale orare cand nu va fi suficient 1 autobuz pe ora daca urca 15 oameni. Are dreptate si David. As mai propune o varianta – la Masa Critica sa fie invitati si cei care vor sa urce cu autobuzul, si sa discutam atunci “live” care e cea mai buna varianta.
La Masa Critică sunt invitați toți, indiferent de ramura sportului pe care o practică!
@Cătalin Vladu: Cât timp făceați din parcarea din Poiană până jos în Livadă înainte să se interzică urcarea bicicletelor în 20?
Mie mi-ar lua sub 25 de minute, fara sa ma grabesc. Parerea mea e ca si un incepator care urca cu bus-ul de la ora “h”, daca are bicicleta de freeride sau downhill, ar ajunge la bus-ul de ora “h+1”. Dar la bus-ul de “h+30 min” ar fi foarte greu chiar si pentru un avansat – desi n-ar paria ca imposibil (autobuzul urca in 20 min, deci are timp doar 10 min sa-l prinda). In zilele de week-end, daca e vreme faina, eu zic ca va fi multa lume, si un autobuz de 15 biciclete s-ar putea sa nu fie suficient. Dar cand ploua, o sa fie mult mai putina lume.
Anul trecut, cei care mergeau bine, puteau sa prinda plecari consecutive din Livada Postei, nu stiu sigur cat inseamna asta ca timp… ~15 min?
Salut! , Am citit articolul si mi-a ramas in minte fraza asta “autobuz destinat exclusiv bicicliștilor” , e cu dus si intors . Pe deoparte ne bucuram ca suntem numai noi si nu deranjam alti calatori, pe de alta parte in caz ca nu ne strangem suficienti avem de suferit (financiar sau legat de timp depinde ce se va alege). O varianta ar fi ca autobuzul sa fie prioritar pentru biciclisti dar sa poata si include un numar de pasageri pentru a face rentabila cursa, astfel putem diviza autobuzul intr-o zona de pasageri, spre exemplu 10 locuri in spate iar restul autobuzului exclusiv pentru biciclisti. Recunosc am urcat mai rar in Poiana cu 20-ul si mai mult de 7-8 bikeri nu am urcat deodata voi cu siguranta ati prins si zile de extrem dar nu cred ca in fiecare zi , in fiecare ora o sa fie 10+ bikeri care asteapta autobuzul nerabdatori. Rezumat: 2/3 autobuz pentru bikeri , restul pentru pasageri normali si atunci s-ar renta majoritatea urcarilor. + marcarea locurilor pentru pasageri pentru a nu crea confuzii , neplaceri 🙂 . E doar o idee , dar se poate cladi pe ea .
Bună idee. Recunosc că la RATBV nu mi s-a zis că autobuzul ar fi destinat exclusiv bicicliștilor. M-am grăbit să scriu și am exagerat puțin, cuprins de adrenalina produsă de succesul de azi 😀 Mulțumim pentru mesaj!
Si mie mi se pare o idee buna. Bilet normal pt biciclisti si calatori, iar autobuzul sa poata lua si calatori in limita spatiului disponibil.
Aici mai e o fata a propunerii: daca treaba asta ar functiona fara gres in zilele/intervalele orare cand 20-ul e aglomerat(weekend?), in zilele cand nu-s calatori, conducerea RATB ar putea argumenta ca linia asta alternativa ar “fura” calatori de la linia normala (pierderi++). Si ar putea fi adevarat, daca ambele linii ar avea program fix SI nu ar pleca la aceeasi ora.
Daca toti biciclistii ar fi de acord insa, cred ca varianta bilet normal + plecare in functie de umplere + calatori in functie de necesitate ar functiona cu succes maxim.
Eu l-am intrebat si pe Maximilian ce parere are fiindca se invarte mai mult in cercul amatorilor de dh decat mine. Eu astept niste solutii…
Nu cred ca se pune problema “furtului” de calatori de la linia normala pentru ca banii se duc tot la RATBV, nu? Adunati-va, ganditi-va la solutii, fiti uniti.
nu furt “per se”, fiindca ai dreptate, banii tot acolo se duc. Vezi postul meu mai jos.
Ca si idee, se poate lasa autobuz mare, dar sa fie dinacela care nu are bara pe de sustinere la usile din mijloc! Acel spatiu este destinat oricum bagajelor, carucioarelor sau persoanelor cu handicap! S-ar putea lasa spatiu acela destinat pentru a depozita bicicletele si in rest este loc pentru pasageri atat pe scaune cat si in picioare.
Daca se face autobuz special pentru biciclisti, in doua saptamani se va scoate pentru ca se va dovedi a fi nerentabil.
Daca deja s-a hotarat introducerea unui noi linii, discutii in sensul asta nu stiu daca isi mai au rostul…. Asa, ar fi putut sa lase lucrurile cum erau inainte si nu se mai schimba nimic 🙂
Am votat la ambele poll-uri si imi voi expune si aici preferintele. Consider ca varianta: bilet normal + plecari in functie de cerere (nu orar fix) + extra calatori (in functie de loc) e varianta castigatoare.
Eu unul nu as fi dispus sa platesc 9 RON pt a cobori apoi Poteca in ~5 minute (da, stiu ca e si Valea cu Apa care-i mai lung…).
Plecarile in functie de cerere ar fi ideale pt zilele aglomerate cand cei care asteapta in statie n-ar trebui sa astepte inca xx minute pana la plecare, cu atat mai mult cu cat ar fi numarul necesar. In acelasi timp, in zilele mai putin aglomerate, soferul n-ar face cursa cu autobuzul gol, deci nici RAT-ul n-ar pierde bani aiurea.
Iar ideea de a accepta SI calatori ar putea fi, o data, un gest frumos al biciclistilor fara de autoritati/primarie/conducere RAT si a 2-a oara o posibilitate de a urca in cazul in care nu e intrunit nr necesar de biciclisti.
In plus, daca un autobuz are >25 de locuri, ma cam indoiesc ca vor face o remorca pt mai mult de 20 de biciclete, deci poate ar mai ramane locuri.
Remorca pică din discuție. Uitați de ideea de a atașa ceva pe exteriorul autobuzelor. Cât despre un autobuz mixt, e bună ideea și am propus-o și eu dar mi s-a pus întrebarea: ”Dacă la o curbă cade o bicicletă pe piciorul unui călător și îl rupe, cine e de vină?”. Transportatorul, bineînțeles, că a permis și călătorilor să urce.
Eu personal agreez ideea plecării autobuzului în funcție de cereri, nu după orar fix, însă cu plata unui bilet întreg + bilet redus (să zicem, 2 lei pentru bicicletă).
Mea culpa, n-am citit cu atentie, am avut impresia ca e vorba de autobuz mic + remorca. Asa e, in cazul in care autobuzul e plin de biciclete pe culoar, nu prea mai e loc pentru calatori, indiferent de argumentele lor slabe (hai sa fim seriosi, de unde sa cada biciclete, ca doar nu-s suspendate pe tavan. Si daca ar cadea, prin absurd, o bicicleta pe piciorul unui biciclist, nu tot ei ar fi de vina, ca n-au pus la dispozitie conditii sigure si au permis accesul chiar si in cazul asta?)
Intr-o curba, bicicletele pot cadea pe o parte. Eu am patit asta, dar in oras. Rezemasem bicicleta de un zid si butonam telefonul. Bicicleta a alunecat si cadrul a cazut fix pe tibia mea. Nu vrei sa stii ce doare 🙂
Da-mi voie sa nu fiu de acord. Un astfel de argument il aduce cineva care nu a urcat cu autobuzul, si imi vine cam greu sa cred ca tu nu ai urcat niciodata… pe culoar intre scaune nu este loc sa cada, sa vrei sa o impingi tu si nu e loc. Iar la mijlocul autobuzului, de cand urc, intotdeauna a fost macar un om care sa tina de ele sa nu cada. Daca-s multe, nici macar acolo nu mai au loc sa cada…
Te cred ca doare, si mie mi s-au intamplat destule nefacute, dar niciodata in autobuz 🙂
Ba am urcat, dar nu in 20, ci in 5 de cateva ori. In autobuzele alea verzi care nu au bara in mijloc pe scari. Si da, daca e o bicicleta o poti sustine, dar daca-s mai multe? Ok, sta cineva in fata bicicletelor, dar el de ce se tine? Le tine cu piciorul?
Adevarul e undeva la mijloc.
Ideea unui autobuz special destiniat acestei actiuni este o mare prostie. Ca in toate statele civilizat pe spatele autobuzului poate fi montat un suport care acomodeaza pana la 10 bicicleta + 2-3 in fata acestuia. Astfel cicliști au acces la orice ora si la orice zi din saptamana. proiectul ar fi avantajos atat pentru rideri cat si pentru ratbv. Un autobuz mic nemodificat este o mare prostie. 10 biciclete de downhill v-or fi indesate cu greu printre scaune.propunere mea ar fi intocmirea unui proiect asupra dispozitivului necesar si inaintat la ratbv
Nu se poate, Radu. Am vorbit deja despre asta cu ei. Pur si simplu, nu se poate fiinda autobuzele au motoarele in spate si trebuie asigurat accesul la motor. Mai mult, autobuzele nu suporta asemenea improvizatii si ar trebui omologate.
P.S. Ca si chestie: nici alea din Cluj nu-s omologate… 🙂
Salut,
citind ideile de mai sus mentionate, sustin si eu introducerea unui autobus mixt – modificat a.i. jumatea din fata sa primeasca calatori iar cea din spate biciclete+”rideri”. Cred ca daca acest bus ar inlocui unul din e cele normale si ar circula toata saptamana , ar fi cel mai corect pt. toata lumea mai ales ca a venit vacanta !!! Practic o data la doua urcari de masini de poiana vei prinde acest bus.
Daca nu sunt suficienti “rideri” cu siguranta vor fi calatori si deci vor fi rentabile.
Succes in continuare si respect !
Salut. Autobuzele nu se pot modifica. Nu poti scoate nici macar un scaun din el.
Nu cred ca este nevoie sa modificam nimic, doar sa semnalizam corect zona pentru biciclisti si cea pentru calatori. O variante ar potea fi lipirea unor stickere pe scaune ce pot fi date jos cu usurinta, nu carioca nu spray 😀 , sticker 🙂
Eu zic sa verificam ce inseamna montarea suporturilor si omologarea autobuzelor cu suporti de bicicleta. S-a aratat vreun plan si vreo cifra oficiala ce ar insemna asta? Poate ca e dificil procesul de omologare(sau poate nu) si autoritatilor le e lene sa se complice. La fel si cu remorca, sa ne arate acte oficiale prin care se explica procesul birocratic de montare a unei remorci pe autobus si de ce acesta e imposibil de efectuat de primaria Brasov. Daca s-a putut in alte parti, se poate si la noi, dar daca chiar nu se poate, macar sa stim clar ce implica si de ce nu se poate. E usor sa gasesti motive si sa zici ca nu se poate. Ca solutie provizorie ar putea instala niste centuri in autobus, care sa permita prinderea a 6-8 biciclete.
BMC-urile alea mici nu au atata putere cat sa urce in Poiana cu o remorca atasata.
Salutare, eu sunt din Bucuresti si vin destul de rar la Brasov sa cobor la vale cu bicicleta si porbabil multi localnici sunt de parere ca ar trebui sa nu ma bag in discutia voastra insa mitic fiind nu ma pot abtine. Uite ce propun eu:
Pentru brasoveni si nu numai sa existe posibilitatea unui abonament fie de weekend fie lunar pentru acest autobuz. Ar trebuie sa fie un % din valoarea unei urcari x un nr mediu de urcari pe zi sa zicem 7 ar puteafi in jur de 35, 40 de ron pe zi sau 70, 65 de ron pe weekend sau 200 de lei pe luna. In acel autobuz ar trebui scoase banchetele din partea din spate de pe partea cu geamuri, accesul sa se faca pe la usa din spate in baza biletului sau abonamentului si pe baza bicicletei. asa cred ca incap cel putin 30 de biciclete daca sunt asezate cum trebuie. programul ar tebui sa fie la fel ca cel al busului normal de poiana din 30 in 30 de min. care si el la randul lui in unele zile este aproape gol. Propunerea cu un bilet pt bicicleta este si ea ok pt cei care vor sa se dea o tura sau 2. insa cealalta cu nr de bicilisti minim este aiurea… o sa fie ca la balea la cabina… cand stai si 2 ore ca sa vina destui turisti sa poti urca inapoi sau platesti o cabina intreaga.
Ar trebui sa propuneti solutia cu abonament. Care sa fie promovata si de centrele de inchiriat bicilete din poiana si de shopurile de bike-uri din BV si de riderii locali.
cam atat… ce ziceti ?
Am mai zis si repet: Nu se pot modifica autobuzele. Dar multumim pentru sugestii. M-am gandit si eu la varianta unui abonament…
Problema pe care o vad eu este ca intr-un autobuz mic nu o sa incapa 15-20 de biciclete precum au specificat cei de la RATBV, din cate stiu eu dabea daca incap atatea intr-un autobuz normal, astfel ar fi o prostie zic eu, ca plecarea sa fie conditionata de un numar suficient de biciclisti.Probabil ca nici din ora in ora nu e foarte optim tinand cont ca intre orele 13-17 este cam imposibil sa te dai daca afara sunt 30+ de grade, dar este cea mai buna varianta cred.Multumesc.
Din 207 suntem in UE. Un sistem omologat in UE este omologat automat si in Romania. La Brasov sunt alte reguli ?
Supotii de bicla se pun si se dau jos foarte usor. De ce ar fi nevoie sa nu fie suporti in spate, la motor ?
Eu cred ca exista solutii care functioneaza deja.
http://www.bikesonbuses.com/progress-to-date/
pentru asigurarea biclelor in autobuz se pot folosi cu succes niste chingi cu catarame de compresie/tridenti. RATBV ar putea crea un disclaimer prin care sa mute responsabilitatea pe umerii biciclistilor in privinta asigurarii biclelor, astfel incat acestia sa fie direct interesati sa nu deterioreze interiorul autobuzului sau sa accidenteze pasagerii. investitia in aceste chingi e infima, cu 100 de lei se pot crea chingi suficiente sa asigure 20 de bicle.
Cea mai buna varianta si mai rapida ar fi amenajare a 2 autobuze mari ( MAN sau Conecto ) in nici un caz BMC cu doar cateva locuri in rest spati amenajate ptr biciclete cu un lant ( stil antifurt ) care sa lege biciclete sa nu alunece/cada una peste alta cand merge autobuzul. Maxim 6-7 locuri sa fie pentru cei care vor sa stea jos restul se poate sta si in picioare. Graficul de circulatie sa fie Sambata si Duminica cu plecari la 08:00, 09:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, si 20:00 iar pe timpul veri merge si 3-4 curse pe zi de L-V. De la 01 noiembrie se poate monta scaunele inapoi in cele 2 autobuze iar pentru Sambata-Duminica se poate folosi 20-ul cu maxim 5-6 biciclete in autobuz. Atunci ziua e scurta va veni si frigul.
Referitor la faptul ca urci cu autobuzul de biciclete in Poiana si apoi cobori imediat in maxim 25-30 min la Livada ai timp si sa pedalezi pana pleaca urmatoarea cursa.
pretul biletului sa fie de 9 lei, chiar daca este un pret mare raportat la salariu mediu pe care il are un roman in prezent.
Pe sensul de coborare Poiana – Livada Postei ca autobuzul sa nu coboare gol se poate folosi de ceilalti calatori care circula cu autobuzele liniei 20. Astfel la coborare sa fie 3 curse pe ora in loc de 2, cine stie poate sunt anumite intervale cand e aglomeratie si un autobuz in plus conteaza chiar daca ar avea cateva locuri. 20 min nu moare nimeni daca merge in picioare, abia are ce admira pe geam.
Ar trebui lasat asa cum a stabilit Robert cu cei de la RATBV inital, lasand deschise discutiile, in functie de ce se intampla la fata locului! Si ar trebui semnat un acord, ceva pentru a nu se razgandi regia!In Bucucresti ne-am obisnuit ca atunci cand ni se promite ceva sa cerem si ceva scris. Din pacate, in felul asta, am ramas si fara promisiuni…Dar situatia e diferita in BV si se “misca” ceva si pentru biciclisti!
Se vor razgandii cand isi vor da seama ca nu este rentabil. Exista multi rideri care folosesc autobuzul dar pretul de 7 lei pentru o urcare este destul de mare. Si la bunloc vara cand sunt cereri se ajunge cam la 5 lei telescaunul care este mai rapid si mai comod decat autobuzul dar din pacate lipseste diversitatea traselor. Acel BMC Nu are spatiu suficient pentru 10 biciclete de downhill in configuratie standard. Cu un ghdion de 760mm o sa dai de toate barile si scaunele inainte de a ajunge cu el in autbouz. Si acolo pe acel coridor minuscul nu cred ca se vor putea acomoda 10 biciclete de 2 m lungime. In opinia cea ce face ratbv este o mizerie cu scopul de a scapa de gura unora si nici decum de a gasii o solutie rentabila pentru ambele parti. Din pacate sistemu de transport in comun este vital pentru oras si nu poate fi evitat dar o merita.
Eu vin de cel putin 2..3 ani in Brasov din Poiana, pe bicicleta si urc inapoi cu busul. Nu mi-a zis nimeni ca e interzis accesul cu bicicleta in autobuz si in plus la casa de bilete cand am intrebat mi-a vandut un bilet in plus. Si nu am fost singur si nici singurul care a luat bilete si a urcat cu acel autobuz si nici nu ni s-a interzis sa urcam in autobuz “insotiti” de biciclete? Si din cate stiu autobuzul pleaca din juma in juma de ora. La cum vad pe aici ca se discuta sa se plece din ora in ora :)))) pai o sa fie omor pe el, mai ales ca vine vara.
http://mobilitedurable.forumdediscussions.com/t193-aidons-les-velos-a-remonter-nos-belles-pentes-ferroutage-velos
Dupa parerea mea[nu-i batut in cuie] nu cred din pacate c-o sa iasa nimic pe treaba asta[din pacate] si o sa enumerez motivele de ce cred eu asa ceva:
1. Robert Lazan a zis c-o sa se discute mai multe lucruri, c-o sa se discute totul la fata locului. E foarte important de retinut[nu stiu cine a zis] ca depinde de placul soferului. Eu urc cu bicicletta pana in poiana si de cele mai multe ori aud soferul strigand la rideri ce cauta acolo. Asta nu depinde numai de sofer ci si de controlor, cand vede blocaj in autobuz ca e blocat drumul[iarna cu saniile] se plange la sofer, la ratbv…si stiti ca ei umbla ca hienele sa amendeze pe cineva, asa ca ar putea sa iasa rau.
2. In autobuzele alea mici nu incap nici macar trei biciclisti, la intrare e bara aia in mijloc si iti zgarii bicicleta[si e pacat de ea] si unde-i spatiul ala mic in centru bicicletele nu-ncap decat pe diagonala, si cum spatiul dintre locul ala si usi este foarte mic…
Revin dupa 4 luni. Este noiembrie 2013, sa dat drumu la autobuz putem urca in Poiana ?
Pingback: Un autobuz pentru biciclisti in Brasov? | iYli