Avem pistă!

Brașovul are în sfârșit o pistă “adevărată” pentru biciclete. După tentativa de pistă de pe B-dul Eroilor (în fața primăriei și a poștei centrale) cu o lungime de circa 350 m care nu folosește nimănui, imitația de pistă de pe bulevardele Saturn, Vlahuță și Gării, care acum 4 ani a fost mult mediatizată ca fiind cea mai lungă din țară și care este improprie mersului cu bicicleta pe mare parte din ea, anul acesta s-a trasat o pistă (de fapt o cale de comunicație pentru biciclete căci nu este pistă în adevăratul înțeles) care se aproprie de necesitățile bicicliștilor și de ceea ce se află prin țări din vestul Europei, cea de pe Străzile Iuliu Maniu și Nicolae Iorga. Mai trebuie amintită și cea de pe str. Carierei care ar fi acceptabilă dacă ar fi puțin mai lată, ar avea capacele de la canale la nivelul străzii să nu mai prezinte un pericol și s-ar lua măsuri de ridicare a autoturismelor care staționează pe această pistă obligând bicicliștii să intre pe partea carosabilă.
De câteva zile s-a dat în folosință o nouă stradă realizată pe platforma fostei uzine Tractorul care unește cartierele Triaj de Tractorul. Această stradă are pe ambele părți trasate piste de biciclete pe care ne putem deplasa în deplină siguranță pentru că sunt separate foarte bine de partea carosabilă printr-o zonă verde (deocamdată doar cu pământ dar la primăvară sigur va fi iarbă sau poate chiar flori). Aceste piste au câte două benzi fiecare cu o lățime de circa un metru iar în paralel cu trecerile de pietoni sunt trasate și treceri pentru biciclete. Are o lugime de 1,5 km dar sper ca în viitorul apropiat să le continue pe străzile 13 Decembrie și Hărmanului pentru a putea ajunge pe bicicletă dintr-o parte a orașului în cealaltă să ne temem că vom fi loviți de o mașină. Este o diferență mare între ceea ce s-a făcut în Brașov și în alte orașe din țară până acum, poate, în sfârșit autoritățile locale și-au dat seama că trebuie creată infrastructura pentru mijloacele alternative de transport (în principiu bicicletele) care nu poluează și aduc un beneficiu sănătații oamenilor.

4 thoughts on “Avem pistă!

  1. Arata un pic mai bine ca pistele din Bucuresti… Acum la ce sa ne asteptam? Sa coste si pistele astea zeci de milioane de EURO ca apoi “autoritatile” sa le desfiinteze dupa cativa ani si sa dea amenzi biciclistilor ca merg pe spatiul pietonal? Credeti ca o sa mearga oamenii strict pe partea lor si n-o sa incurce biciclistii pe piste? Sau ca nu o sa se parcheze masini sau ca nu o sa se construiasca chioscuri pe ele? Ne bucuram pentru o alta spalare de bani a baietilor destepti!!!

    • Am văzut ce porcărie s-a făcut în București și sper din tot sufletul să nu se întâmple același lucru și în Brașov. Sunt convins că oamenii nu vor merge doar pe partea lor și vor intra și pe spațiul destinat bicicletelor, pentru asta trebuie schimbată mentalitatea majorității populației de la noi și să învrțe că așa cum nu mergi pe jos pe partea carosabilă care este destinată autovehiculelor tot așa nu trebuie nici să intri pe pista de biciclete și asta se poate rezolva într-un singur fel: să începem să mergem din ce în ce mai mulți oameni cu bicicletele ți atunci când pietonii vor sesiza că sunt în pericol de a fi accidentați de bicicliști vor merge doar pe partea lor. Cu parcarea mașinilor este altă problemă, exemplu este chiar pista de pe Iuliu Maniu unde aproape tot timpul sunt mașini oprite neregulamentar mai ales în fața spitalului și aici ar trebui să intervină poliția să aplice niște amenzi sau chiar să ridice autovehiculele parcate necorespunzător. Despre spălarea de bani a băieților deștepți chiar nu pot să fac nici un comentariu, atâta timp cât se face ceva și pentru noi, bicicliștii, în orașul acesta e mai puțin important pentru mine din ce surse provin banii.

    • Deci, sa intelegem ca mai bine nu s-ar mai face nici o pista de biciclete, pentru ca pe ele vor merge uneori si pietoni, ca vor parca uneori masini pe ele si pentru ca, desigur, niste smecheri (altii decat noi, din pacate) spala bani ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*