Brașovul a pedalat la Crizbav

La câteva grade sub zero, bine înfofoliți, am plecat să vedem ruinele unei cetăți din apropierea Crizbavului. Prima oprire am facut-o în Hălchiu unde ne-am încălzit cu câte un ceai sau o cafea în barul singurei stații de alimentare cu carburanți din comună. Mai departe drumul este ușor, asfaltat până la intrarea în Crizbav. Deoarece informațiile de a ajunge la cetate nu prea există, doar într-un loc am găsit că se află la 4 km de sat, am întrebat localnicii și apoi am găsit și un marcaj turistic realizat de “Amicii Salvamont” în această vară pe care l-am urmat o vreme, atâta timp cât acesta a însoțit drumul forestier care îl însoțea. La un moment dat marcajul intra pe o potecă pe o culme și noi am mers în continuare pe drumul forestier dar, din păcate, la scurt timp acesta s-a terminat. Era clar, ne-am rătăcit. Am continuat să mergem când pe biciclete, când cu ele în spate printr-o văioagă destul de noroioasă condiții în care denumirea asociației noastre “Brașovul Pedalează” nu se mai potrivea. Până la urmă, după un urcuș accentuat care a cam scos sufletul din noi, am dat de drumul pe care trebuia să venim.

Am ajuns și la fosta cetate construită de Ladislau cel Sfânt la 1080, din care a mai rămas doar un colț dar peisajul de aici merită tot efortul. Se vede toată Țara Bârsei cu munții care o înconjoară, Bucegi, Piatra Mare, Ciucaș, Piatra Craiului, Măgura Codlei, lacurile de la Dumbrăvița, Rotbav, Feldioara, toate le poți admira într-o liniște deplină, doar vântul bătând pe la urechi se mai aude.

Am coborât înapoi, de data aceasta pe drumul cel bun. Până la urmă se pare că nu a fost așa rău că nu am urcat pe drum pentru că, deși a fost mai greu, am scurtat mult pe varianta prin pădure. După ce am trecut în grup compact printr-o colonie de țigani care nu s-au arătat deloc violenți ca în alte părți, probabil era prima oară când vedeau un grup așa de mare de bicicliști, am ajuns în centru Crizbavului unde am luat hotărârea să ne întoarcem pe același traseu pe care am venit deoarece era târziu și acest era cel mai scurt drum până acasă și nimănui nu-i surâdea ideea de a ne prinde noaptea pe drum.

Click mai jos pentru poze:

Crizbav

Alex a făcut și un filmuleț în stilul lui caracteristic pe care îl puteți vedea aici: