Braşovul rămâne fără piste pentru biciclişti

Sau mai bine zis, cu cei 200 de metri din faţa Primăriei, căci pista cealaltă de pe trotuar (Saturn – Vlahuţă – Gării – Făget) s-a deteriorat şi e folosită mai mult de către pietoni. A existat un proiect de pistă pentru biciclişti care să unească zona 7 Scări cu blvd. Saturn, însă ideea a fost abandonată. A mai existat un proiect între Braşov şi Râşnov, la liziera pădurii, dar şi acest proiect a fost abandonat deoarece au fost probleme cu situaţia juridică a terenurilor din Cristian.

În ceea ce priveşte situaţia pistelor din oraş, ea este şi mai dramatică. Nu există niciun kilometru de piste amenajat pe carosabil, în condiţiile în care în Sibiu s-au construit în acest an, 35 de kilometri de piste, în mai multe tronsoane.

Asociaţia Braşovul Pedalează va înainta în acest sens autorităţilor locale şi judeţene, un proiect prin care speră ca bicicliştii să poată să circule în siguranţă pe carosabil. Aşadar, acest proiect va viza transformarea primei benzi de circulaţie de pe unele străzi şi artere  în bandă comună pentru automobilişti şi biciclişti. Pista de biciclişti va trebui marcată corespunzător şi va trebui să aibă lăţimea necesară circulării bicicliştilor în condiţii de siguranţă.

În altă ordine de idei, vă aşteptăm mâine, 23 noiembrie 2011, la ora 20:00, la ceainăria Ceai et Caetera (str. Castelului nr. 37) la vernisajul expoziţiei de fotografie organizat de Asociaţia Braşovul Pedalează. Vor fi prezentate fotografii din drumeţiile organizate de asociaţie la care au participat zeci de împătimiţi ai bicicletei. Va avea loc şi proiecţia filmului  “Primul an de Braşovul Pedalează”, unde vor fi prezentate acţiunile de până acum.

Vă aşteptăm.

11 thoughts on “Braşovul rămâne fără piste pentru biciclişti

  1. Sunt contra acestor piste in oras m-ai ales pe arterele de circulatie pentru ca nu este o legislației privind circulația bicicletelor pe drumurile publice( toti biciclisti nu respecta culoarea rosie la semafor la schimbarea directiei de mers,tranverseaza pe bicicleta trecerea de pietoni si nu au voie)
    Si parca era vorba ca plimbarea pe bicicleta face bine organismului cum face bine daca circula atâtea autoturisme pe lângă cei ce se plimba cu bicicleta?
    Înregistrați bicicletele cu un nr de identificare ex.ca la scuteresi sa aibă asigurare pentru ca sunt multe cazuri in care un biciclist a avariat o masina si cine suporta paguba daca nu îl dai in judecată
    Câți dintre biciclisti cunosc regulile de circulatie?
    Sa se plimbe cu bicicleta prin parcuri si in alte locuri in care nu trebuie sa dea un examen in care trebuie sa-l treacă ca sa circule pe drumurile pubilce,

    • Da domnule Iancu, și noi vrem piste în afara părții carosabile, vrem o separare clară între spațiul destinat autovehiculelor și cel al bicicletelor. Că nu există o legislație vă înșelați, vă rog să mai citiți codul rutier, dacă vreți o sa vă indic și articolele referitoare la biciclete. Spuneți că toți bicicliștii nu respectă culorea roșie. Vă înșelați. Dacă ați văzut unul sau doi făcând asta nu înseamnă că toți sunt la fel. Și eu am văzut mulți șoferi trecând pe roșu dar asta nu însemnă că toți sunt așa. E adevărat că nu avem voie să traversăm (tu “tranversăm” așa cum ați scris) pe trcerea de pietoni pe bicicletă dar vă întreb, să întorci mașina sau să staționezi pe trecerea de pietoni e voie? E adevărat că uneori unii bicicliști nu semnalizeazâ la schimbarea direcției de mers dar nu ați văzut nicicodată șoferi care virează sau schimbă banda fără să semnalizeze?
      Bicicleta face bine organismului pentru că efortul depus acceleraează bătăile inimii, sistemul circulator și respirator funcționează la capacități mărite, sunt puși în mișcare mușchi deci e sănătos pentru organism. Că ne plimbăm printre atâtea mașini nu prea e bine dar noi mai mergem și prin păduri și pe munți unde este aer mult mai curat. Apoi gândiți-vă că circulând cu mașina și dumneavoastră inspirați același aer poluat ca și noi, poate chiar mai viciat decât cel inspirat de bicilist pentru că gurile de absorbție ale aerului care intră în habitaclu sunt situate la un nivel mai jos decât capul unui biciclist și studiile arată ca la nivelul solului nivelul de gaze toxice este mult mai mare decât la o înălțime de aprox 1,5 metri.
      Poate vom da și numere de înregistrare dar despre asigurare nu poate fi vorba pentru că nici o firmă de asigurări nu încheie polițe pentru biciclete.
      Câți dintre bicicliști cunosc regulile de circulație? Foarte mulți. Poate nu le știm pe toate căci nici nu e nevoie să știm reguli referitoare la autvehicule, autocamioane, toleibuze etc dar cele de bază le știm și gândiți-va că mulți dintre noi au și permise de conducere pentru care am dat un examen la care trebuia să știm regulile de circulație.
      La ultima fraza pe care ati postat-o vă întreb: chiar nu ați citit codul rutier? În parcuri nu avem voie să ne plimbăm cu bicicleta deși ne-ar face plăcere atât nouă dar mai ales copiilor.

  2. Domnul Marius, Aveti perfecta “dreptate”, NUMAI autoturismele pot circula pe drumurile publice!!…. iar pentru biciclisti sa se de-a o lege in care sa fie arestati atunci cand sunt prinsi circuland pe drumurile publice, avand in vedere numarul de autoturisme din oras ce-i cu bicicleta nici nu au ce cautat pe drumurile publice perturband circulatie autoturismelor.
    Eu sunt un impatimit al bicicletei si circul aproape zilnic:)
    Sper ca pe viitor sa va schimbati parerea despre pistele de biciclisti.

  3. Bicicleta lui Dumnezeu
    (Parabola spirituala)

    Într-o seară, un tânăr, se apropie de Maestru, şi-l întrebă: Cum pot fi sigur că ceea ce fac eu în viaţă este pe placul lui Dumnezeu? Maestrul, surâzând îi spuse: într-o noapte, adormind, am visat următoarele: o bicicletă cu două locuri, un tandem, şi l-am văzut pe Dumnezeu în spatele meu pedalând. După un timp, Dumnezeu mi-a sugerat sa schimbăm locurile. Am fost de acord, şi din acel moment, viaţa mea s-a schimbat, viaţa mea n-a mai fost aceeaşi. Dumnezeu dădea vieţii mele fericire şi emoţii. Ce s-a schimbat când am inversat locurile? Când conduceam eu, cunoșteam pe de rost strada, curbele, suișurile, coborâșurile. Era aceeaşi stradă monotonă, era … aceeaşi. Era întotdeauna drumul cel mai scurt între două puncte. Dar când a început să conducă El, El ştia scurtături nemaivăzute, sus între munţi, traversam locuri stâncoase cu viteză maximă, aproape să-mi rup gâtul. Tot ceea ce reuşeam să fac era să mă ţin în şa. Chiar dacă părea nebunesc, el îmi zicea: pedalează! Pedalează! Când deveneam îngrijorat, îl întrebam: Doamne, unde mă duci? Dar El nu-mi răspundea nimic, doar surâdea. Deodată, nu ştiu cum, am început să mă încred. Repede, am uitat viaţa monotonă şi am intrat în aventură, şi ziceam: Doamne, mi-e teamă! Dar El, se uita înapoi, îmi lua mâna şi dintr-o dată, mă linişteam. M-a dus printre oameni de care aveam nevoie, oameni care m-au vindecat, m-au acceptat şi s-au bucurat. Ei ne-au dat daruri pentru drum, pentru călătoria noastră. Dar Dumnezeu mi-a zis: Împarte darurile primite, sunt bagaje în plus, sunt grele. Şi le-am împărţit persoanelor cu care ne întâlneam în drum, şi, mi-am dat seama că, atunci când împărţeam eram eu cel ce primeam şi totuşi bicicleta noastră era uşoară.

    La început nu m-am încrezut în El, mă gândeam că mă va duce cine ştie unde. Dar el cunoştea secretele bicicletei, ştia cum să încline bicicleta când venea o curbă, ştia să sară ca să evite locurile stâncoase, zbura ca să evite locurile înfricoşate. Iar eu, învăţ să tac şi să pedalez în locurile cele mai ciudate, încep să mă bucur de panorama care se iveşte la orizont, de vântul care îmi bate în faţă şi de … tovarăşul meu de drum. Şi când nu mai sunt sigur că pot merge înainte, El îmi surâde şi-mi zice: Nu te îngrijora! Eu conduc, tu pedalează!

  4. Perfect de acord cu Cristi Stasisin.Ce vreau eu sa mai adaug este ca biciclistii nu folosesc bicicleta doar pentru plimbari,bicicleta este si un foarte bun si rapid mijloc de transport in orase tinind cont ca masinile s-au inmultit si traficul se desfasoara in conditii destul de grele,mai ales in orele de virf.Cam atit.Bafta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*