Drumeție pe plaiuri brănene

În aceste vremuri în care suntem “bombardați” cu știri senzaționale, cancanuri, decese și cataclisme vrem ca măcar pentru câteva ore pe săptămână să mai uităm de grijile și problemele care ne înconjoară și să fim înconjurați doar de prieteni, veselie și natură. Duminica aceasta am străbătut pe jos o zonă de o mare frumusețe, situată la poalele munților Piatra Craiului, pe dealurile din apropierea Branului. Parcurgând ulițele și potecile de aici nu se poate să nu-ți răsune în minte cuvintele din Legenda Branului:
“La noi pietrele vorbesc,
Și pădurile șoptesc,
La noi stâncile gândesc,
Și izvoarele doinesc,
Florile sunt cântătoare,
Și cu vorbe chemătoare.”
Și nouă ne-au vorbit pietrele, ne-au doinit izvoarele, soarele ne-a înveselit, ninsoarea ne-a albit iar vântul ne-a răcorit în timp ce am pășit pe ulițele și potecile satelor Șirnea, Peștera și Măgura.
Am mers cu autobuzul până aproape de Fundata, în locul unde un drum local te duce până în Șirnea, probabil cel mai pitoresc sat din această zonă, drum pe care am mers și noi și după ce am străbătut satul dintr-un capăt la celălalt am mers pe o potecă printre grădini și case parcă izolate de lume, am ajuns în Peștera unde un alt drum local ne-a scos în Măgura. De aici am părăsit drumul și am intrat pe “Poteca Piticilor” ajungând la intrarea în Prăpăstiile Zărneștilor nu departe de Fântâna lui Botorog. Am continuat să mergem spre Zărnești cu o oprire la cabana Gura Râului pentru a ne odihni un pic și a ne încălzi cu un vin fiert. Am mers apoi spre gară și ne-am întors în Brașov cu trenul.
Traseul l-am înregistrat cu un GPS și îl puteți vedea aici.

Hike route 1944823 – powered by Wandermap

One thought on “Drumeție pe plaiuri brănene