Modificare legislație rutieră

Acest articol este preluat de la Radu Mititean, director executiv al Clubului de Cicloturism Napoca din Cluj-Napoca (CCN) și președinte el Federației Naționale a Bicicliștilor.

De două decenii, Clubul de Cicloturism Napoca luptă cu Guvernul și Parlamentul pentru modificarea legislației rutiere încât să devină mai puțin nefavorabilă bicicliștilor. Din păcate, pe ansamblu, până acum a fost mai mult o luptă de ariergardă, mai degrabă am reușit să diminuăm răul decât să obținem succese în sensul de îmbunătățiri față de regulile din trecut. Există o singură excepție notabilă și anume eliminarea, în 2002, a tembelei interdicții generale de a circula cu bicicleta pe orice drum european (DN-E), victorie umbrită însă la acea vreme de introducerea unor chestii foarte nasoale în legislație, de exemplu interdicția de a circula cu bicicleta sub vârsta de 14 ani, idioțenie pe care chiar și poliția rutieră recunoaște că e așa aberantă încât  nu o iau nici ei în seamă, însă oricând se poate găsi un Garcea să o aplice.

Iată că acum avem, în sfârșit, o mică victorie. E drept că mică, dar e bine să mai fie și așa ceva din când în când, măcar simbolic, până vor reuși mai mult. În concret, în Monitorul Oficial nr 760/12.11.2012 s-a publicat Legea 203/2012 pentru modificarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Modificările intră în vigoare în 13.01.2013. Printre altele, se modifică art. 42 alin (3) din OUG 195/2002 în sensul eliminării prevederii că mopedele trebuie să folosească pistele de biciclete. Guvernul urmează să modifice Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 în acest sens.

Efectul este că, nemaiexistând acel text de lege idiot care cerea și mopedelor să meargă pe pistele de biciclete (care multe sunt făcute pe trotuare și fără spații de siguranță, plus că cea mai mare parte sunt prea înguste, fără continuitate, iau din puținul rămas pietonilor etc) ele de fapt nici nu mai au voie pe piste, intrând sub interdicția generală de accesul pe pistele de biciclete a oricăror alte vehicule, a pietonilor și celor asimilați acestora. E un succes mic dar să sperăm că vor veni mai multe și mai mari.

2 thoughts on “Modificare legislație rutieră

  1. O nedumerire: suntem in Uniunea Europeana. Atunci de ce nu se aplica legislatia europeana si aici?

    • Din câte știu eu nu există o legislație unică pentru toate țările din Uniunea Europeană, fiecare țară are legislația ei. Eu nu am umblat prin Europa dar din ce am auzit legislația rutieră este în cea mai mare parte la fel în toate țările, regulile de circulație sunt aceleași, excepție poate ar fi Marea Britanie. Atunci te întreb Cătăline, ce legislație ar trebui să se aplice aici? Dă câteva exemple concrete.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*