Olanda va avea piste de biciclete incalzite

Și asta la un preț cuprins între 20.000-40.000 euro pe kilometru. Ei fac asta pentru a susține mersul pe bicicletă și în timpul iernii, în timp ce în România mersul pe bicicletă e descurajat prin interzicerea accesului bicicletelor în parcuri iar bâlbele și scuzele autorităților când e vorba de construirea de noi piste sunt deja memorabile.

Ar fi multe de comentat și vis-a-vis de posibilitatea construirii unor piste în Brașov și pagini întregi de articole s-ar putea scrie în acest sens, dar momentan analizăm situația din București.

Acolo, s-au cheltuit 11 milioane de euro pentru 122 km de piste pentru biciclete ce ulterior au fost declarate ilegale de Poliție. Și stie toată lumea cum erau aceste piste: asemănătoare cu pista existentă în Brașov pe trotuar, de-a lungul bulevardelor Saturn, Vlahuță, Gării, adică aproximativ 4,10 kilometri de dungi de vopsea. Din fericire, în Brașov nu prea sunt obstacole pe această pistă, în București situația stând mult mai rău.

Revenind la oile noastre, aceste piste de biciclete din București au costat… 90.000 euro pe kilometru, adică 90.000 euro de dungi galbene și câteva desene cu biciclete albe din când în când. Mai multe detalii puteți afla citind acest articol de pe Wall-Street.ro. Pentru aceia dintre voi care știu engleză, mai am două articole care merită citite: BBC News și The Atlantic Cities.

Oare noi de ce nu putem apela la specialiștii olandezi?

Sursa foto

2 thoughts on “Olanda va avea piste de biciclete incalzite

  1. Din fericire nu prea sunt obstacole? Cum poți să spui așa ceva? ai încercat vreodată să mergi pe pistă pe bulevardul Vlahuță mai ales în zona ITC? Sau pe Saturn în stațiile RAT când sosește un autobuz? Ori în intersecțiile de la Gemenii, Vlahuță cu Hărmanului sau la gară unde marcajele se termină brusc și nu știi unde se continuă pista? Nu ți-ai făut niciodată griji că poți intra într-unul din stâlpii puși pe mijlocul pistei pentru a interzice accesul autovehiculelor sau că-ți strâmbi roțile la borduri când trebuie să traversezi o stradă? În Gemenii la cofetăria Saray unde s-a făcut terasă chiar până în pista de biciclete și nu mai au pietonii pe unde să circule ori în stația de autobuz din același loc unde este imposibil de mers pe bicicletă?
    Că e mai bine decât în Bucucrești sunt de acord dar totuși eu prefer să merg pe șosea printre mașini și cu riscul de a fi amendat decât pe “pista” asta care îmi îngreunează deplasarea.

    • Hmmm, trebuie să refac traseul ”pistei” de biciclete din Brașov. Se pare că s-au schimbat multe de când n-am mai circulat pe ea! 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*