Circuit la Rupea

Duminica aceasta am făcut un tur pe biciclete în care am vizitat cetatea Rupea, satul Viscri biserica fortificată de aici și traseele de biciclete și drumeție dintre satele Bunești, Criț și Meșendorf. Nu am anunțat acest tur din cauza transportului dificil spre această zonă. Noi am plecat 7 persoane cu o dubiță, trei au stat în față pe scaune ceilalți patru în spate înghesuiți între biciclete, pe podeaua tare și cu genunchii la gură, zgâlțâiți la fiecare hop și ținând bicicletele să nu vină peste noi la curbe, singura sursă de lumină pe care am avut-o fiind o lanternă. Am ajuns la Rupea amorțiți, abia ne-am dat jos din dubă, ne-am întins oasele, am dat jos bicicletele și am pornit în urcare spre cetatea renovată și redată circuitului turistic de curând. Zidurile arată frumos, alei amenajate pentru circulație, multe încăperi în care se poate intra dar, din păcate, sunt goale. Poate în viitor vor aduce niște exponate în acestea și ar fi mai atractive și interesante, tariful de vizitare de 10 lei mi s-a părut cam mult pentru ceea ce am văzut.
A urmat o coborâre în viteză până în oraș, șoseaua asfaltată dar cu multe gropi până la Dacia, drumul neasfaltat de 8 km până la Viscri și ne-am oprit la biserica fortificată de aici. Intrarea în curtea bisericii este gratuită, aici am stat să mâncăm câte un sandviș, dar dacă vreți să vedeți și interiorul cetății trebuie să plătiți 4 lei dar merită din plin, aveți ce vedea, iar urcarea în turn, asta dacă nu suferiți de claustrofobie sau rău de înălțime, este ceva ce trebuie neapărat să faceți dacă ajungeți aici pentru că priveliștea este minunată.
Am mers apoi în Bunești pentru a intra pe traseul de biciclete și drumeție făcut de Fundația Adept și care leagă satele Bunești și Criț. Este un drum pietruit ce urmează cursul unui pârâu departe de șosea, accesibil oricui cu un MTB (bicicletele de viteză cu roți înguste nu pot merge pe acest traseu), fără urcări și coborâri dificile, cu o trecere peste pârâu pe un pod pe care trebuie un pic de atenție la traversare, ca de altfel și în curbe. Am intrat apoi pe alt traseu, construit cu doi ani înainte și care a început să fie acoperit de vegetație și leagă satele Criț și Meșendorf. Acesta are un grad mai ridicat de dificultate, pentru a-l putea străbate integral pe bicicletă este nevoie de puțin antrenament pentru că are o pantă destul de dificilă dar merită pentru priveliște, liniște și aerul curat. Traseul merge prin pășuni și păduri și după ce faceți o pauză în punctul cel mai înalt unde este o masă cu bănci și niște panouri informative cu vegetația și fauna din Transilvania și coboară spre Meșendorf prin livezi pășuni și terenuri cultivate cu porumb ale gospodarilor din sat.
Întoarcerea în Rupea am făcut-o pe un alt traseu care mi s-a părut interesant, și chiar a fost chiar dacă Google m-a dus în eroare și am intrat pe un drum care în realitate nu există decât parțial așa că nu a lipsit nici de data asta porția de bălăureală prin pădurem tăiată și plină de crengi ruguri de fragi care ne-au făcut ceva zgârieturi și scaieți. Am scăpat de asta dar am făcut câteva pene care ne-au întârziat destul de mult timp, am ajuns în Grânari de unde am mers pe un drum pietruit în bună stare și apoi pe asfalt ceea ce ne-a ajutat să mergem mai repede pentru a nu intra în criză de timp dar în Rupea am ajuns după apusul soarelui. Chiar dacă vedeam cu greu gropile din șosea la lumina lanternei întârzierea aceasta a avut avantajul că am văzut cetatea din Rupea noaptea, frumos luminată.
A urmat întoarcerea în Brașov, la fel înghesuiți între biciclete, și apoi acasă, încântați de ziua frumoasă care tocmai s-a terminat.
Iată și traseul:

Route 2346163 – powered by www.bikemap.net

2 thoughts on “Circuit la Rupea

  1. Pingback: La Viscri | Brașovul Pedalează

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*